Nakon dužeg vremena razmišljanja, odlučio sam sa vama podijeliti svoj projekat, odnosno restauraciju Golfa MK1.
Teško je reći kad je projekat tačno počeo, ali hajde da kažemo nekad na početku ljeta 2013. Tada sam počeo uveliko skupljati dijelove i sitnice koje su važne za restauraciju.
Radi se o Golfu iz 1981 godine, sa 1.3 motorom, GL opremom i 50.000 km na satu. Vozilo je u mojoj familiji od dana kada je napustio tvornicu. Dosta očuvan, većinu vremena je proveo u garaži, po snijegu i zimi nije vožen. Prvo što sam uradio bilo je provjera stvarnog stanja vozila na mjestima gdje je skoro svaki Golf oštećen i gdje je hrđa počela nagrizati lim.
Mogu reći da sam jako zadovoljan. Limarija izvana je bila dosta isčeškana i udarena na nekim mjestima, ali sve su to sitnice kad uzmem u obzir da vozilo ima preko 30 godina. Standardni Golf, ni po čemu se ne razlikuje od drugih ali eto, moje prvo auto.
Golf je zadnji put lakiran 1997. godine, i nanesena zaštita na pod, koja ga je vjerovatno očuvala dosta. Od tada je rijetko vožen, samo vikendom. Auto će ipak biti u pogonu sve dok se ne skupe svi potrebni dijelovi za restauraciju, onda planiram komplet uraditi limariju, pa ugradnja dijelova i gas
Ljetno izdanje:
Jesensko izdanje:
Motor je bio u odličnom stanju, sa samo 50.000 prijeđenih kilometara, nigdje ne pušta ulje i slično.
Enterijer bez packe, odlično očuvan.
Šolje, podovi i bitni dijelovi karoserije su potpuno zdravi, što je na kraju krajeva najbitnije.
Među prvim dijelovima koji su stigli kod mene bile su felge. Odmah čim sam počeo projekat znao sam da će to biti BBS RM. Poslije gledanja mnogo setova tih felgi, nasao sam one prave. BBS RM sa Golfa 2 Edition One, nikad rađene niti rasklapane, u odličnom stanju sa prvim lakom na sebi. Planovi za njih su slijedeći: Pjeskarenje srca, farbanje, kupovina radinox rubova, pozadi 2.5, naprijed 2, hrom šarafići i chrome znakovi.
Četvrta felga je bila na doradi ruba, pa je nisam stigao uslikat. Felge su komplet ispjeskarene na fino, nanesen prajmer za aluminijum i šprickit. Unutrašnjost felgi sam dobro oprao, kao i sa strane.
Sada čekaju lakiranje, koje će ubrzo biti.
U međuvremenu sam sređivao šarafiće i pripremao ih za hrom. Detaljno su obrušeni i blago ispolirani što će biti dovoljno da hrom lijepo legne, nekoliko je urađeno, čeka me još dosta posla
Jedna od važnijih stvari poslije felgi bili su hromirani branici. Pregledao sam nekoliko setova i nisam bio oduševljen stanjem, i odustao sam. Većina ih je bila sa oštećenim hromom i narušenom strukturom. Srećom, ubrzo su mi izletjeli novi hromirani branici, originalni sa VW pečatom, još uvijek u originalnoj kutiji.
Originalni Swallowtail retrovizor, ubačeno je novo staklo, kupljeni novi šarafi i retrovizor je prepoliran.
Swallowtail šteke, nanovo ispolirane, stavljena nova lajsna po sredini i mehanizam od novije tipe.
Malo hromiranih dijelova
Čep poklopca ventila:
Među nabavljenim dijelovima bile su i originalne nove Hella poštanske štopke. Polovne u dobrom stanju su jako rijetke, tako da sam ipak uzeo novo.
Također su nabavljeni prednji novi farovi Saturnus. Nosače sam dao pjeskariti i plastificirati.
OEM Golf Ball ručica mjenjača sa šemom šaltanja:
Jedna od teže nabavljivih stvari bili su leptiri. Našao sam ih u odličnom stanju, kederi su bili kao novi, stakla sam ispolirao, a okvirovi su restaurirani i ofarbani.
Nabavljeni su i novi originalni poklopci amortizera na šoljama, moji su skroz istrunuli, tako da će ovi dobro doći.
Originalni Wolfsburg Edition bedževi, iako neće ići na auto, morao sam ih imati u kolekciji.
Spucknapf volan od prve generacije GTIa, kopče su bile puknute tako da sam ih morao riješiti oprugama i šarafićima. Guma okolo nije u nekom stanju, što mi ne predstavlja problem, jer će se nanovo tapacirati. Sredina volana je ispolirana do visokog sjaja.
Novi tepih od TASovca, neće ići u auto, u autu će biti bež tepisi.
Moji kederi su u poprilično lošem stanju, zato sam to kupio novo.
Nov original keder gepeka:
Keder vrata:
Ćukice ili satići su uzeti od Audija GT, puno su bolji od original kečevih, rasklopljeni i detaljno očišćeni:
Moje krovno osvjetljenje je smrskano, tako da je uzeto novo original Hella:
Jedan od rjeđih prekidača, prekidač novelacije svjetlosti:
Jedan od lošijih dijelova na Golfu je bilo osvjetljenje tablice. Problem su bili šarafi koji su pustili hrđu po njemu. Kupljeno je naravno novo, Hella:
Nisam se htio baviti farbanjem natpisa, jer sam nekoliko puta pokušavao i nije išlo. Kupljeni su novi originalni natpisi.